Eva s   blogg

Direktlänk till inlägg 21 juli 2011

Torsdag och regnig dag

Av Eva - 21 juli 2011 09:54

Allt gick ganska bra hos tandläkaren i går. Förstod inte så mycket vad denna tandläkare sa. Så det blev lite konstigt. Kände mig ganska otrygg, eftersom hon

inte förstod hur rädd jag var. Men hon var lugn och fin på handen.

Har varit en väldig rullians på tandläkare i våran by. Så man vet aldrig vilken man hamnar i händerna på. Men det är tur de finns.. Och att detta är ett nödvändigt ont


Dyrt blev det. 1500 kr. Nästan ett rån. Trodde jag hörde fel. Men det var en laagning som hade ramlat från en rotfyllning. Ramlar denna lagning så går det inte rädda tanden. och då blir det några tusen till .    Det har ju blivit en klassfråga det här med tandläkare. Utlöst dyrt Förstår att folk inte har råd. Men när gamla lagningar börjar ramla , har man inget val.

  Men hörde nu att från första sept ska man få dela upp det.


Solen lyser med sin frånvaro och regntunga skyar hänger tungt.


Men jag sänder er soliga kramar till er alla!!


  Denna lykta fick vi i bröllopspresent av min brorsdotter! Så fin.

 
 
Gerd

Gerd

21 juli 2011 10:34

Viktigt att ha en bra tandläkare som man känner sig trygg med. Jag har en privat, okej, lite dyrare, men han är toppen.
Jag har lagt rätt mycket pengar på mina tänder, men har igen det framledes.
Här skiner solen ännu! Kram

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Piedra

Piedra

21 juli 2011 10:50

Jag har en bra tandläkare som vet om hur himla rädd jag är; annars skulle jag nog inte våga gå dit. Hemskt att det ska vara så dyrt att laga tänder. Jag förstår inte varför de inte kan inför ett högkostnadsskydd på tandvård också. Tänderna är ju också viktiga för hälsan. Kram!

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Kaisa

Kaisa

21 juli 2011 11:29

Det är hutlöst dyrt med tandläkare, det gäller verkligen att ta sig tid och underhålla de små rackarna... Kram ♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

21 juli 2011 11:34

Heeeeej..Härliga bilder från Irland. Mitt drömmål någon gång. Du jag har gått med en avbruten tand i par månader nu..Usch måste fixa detta. Men som du säger hur skall man ha råd?..Bless

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

 
simona

simona

21 juli 2011 11:59

Ja det är hutlöst vad folktandvården kan ta betalt. Jag skulle vilja fixa om mina tänder helt men har inte råd :( Suck!
Här hos mig skiner solen och det är supervarmt utomhus. Kram

http://pagottochont.blogspot.com

 
Marit

Marit

21 juli 2011 12:49

Det är sant som du skriver att det har blivit en klassfråga det där med tandläkaren. Fruktansvärt att folk skall inte ha råd att sköta sina tänder.

Nu har regnet kommit till oss också, sköööönt ;)

Fin ljuslykta!

Hoppas att du får en skön och fin dag idag, även om det rengar =)

Kram

http://mammayth48.wordpress.com

 
Malin

Malin

21 juli 2011 22:03

Ja som du redan vet så har jag ju gått med denna tandvärk ifrån helvetet i två månader nu..Jag är tvungen att härda ut till september antar jag!!

Vad fin lyktan är... Precis din stil och jag är glad att ni tycker om den :)

Puss o Kram

http://finest.se/malinakoden

 
Maria Ohlsson

Maria Ohlsson

22 juli 2011 10:11

Vilken fin lykta! :)
Tänderna är ju en del av kroppen, utan tänder har man inget socialt liv, blir inåtvänd och får äta soppa! Förstår inte varför munnens hälsa inte ingår i samma som resten av kroppen... Det borde det göra!
Vilken tur att tandläkaren var lätt på handen nu när språket var lite si och så med! Skönt att det är över och hoppas tandlagningen sitter där för gott nu!
Kramar och ha en skön fredag <3

http://mariaohlsson66.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 januari 2013 15:37


   Hej alla !!   God fortsättning !                                      Var länge sen jag uppdatera mig här. Hoppas ni har det bra.                                    Nytt år och nya möjligheter. 2012 var ett speciellt år. Blev mormor ...

Av Eva - 3 juli 2012 08:45


   Vi hörs  

Av Eva - 20 juni 2012 22:41


  Önskar er alla en fin midsommar. Själv jbbar jag , men slutar två  på midsommarafton. Så jag får vara med och äta sill och jordgubbar med min bror och fru.   Tar en paus ett tag.Tittar in och ser hur ni har det då och då  Återkommer så små...

Av Eva - 20 juni 2012 07:37

Av Eva - 18 juni 2012 13:26


Helgen har åter bjudit på cruising. Här i våran by har det kommit en trevlig tradion. Alla fina bilar cruisar runt vårt lilla samhälle. Jättemysigt. Full aktivtet., med massor av folk  , snygga bilar och faktiskt en sol som lyste.   Nu är det f...

Ovido - Quiz & Flashcards