Eva s   blogg

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2011

Gamla väskor och hattar

Av Eva - 17 augusti 2011 19:11

  Älskar 50 tal och sextiotal prylar, kläder, hattar och handväskor Eftersom jag inte var så gammal på 50 talet minns jag inte mycket. Men sextiotalet minns jag lite mer.  Fotomodellen Tviggy  . Vem minns inte den taniga fotomodellen  Även Nancy Sinatra förekom flitigt i media, bärandes ett varierat utbud av 60-tals kläder.Även minikjol var mycket populär under denna period. Själv kom jag i håg min pleserad kjol som jag kände mig så fin i.Från 60-talets början, då man hade bleka, barnsliga pasteller - rosa, ljusblått, pistage, gult, turkos gick man till abstrakta mönstren i starka färger . Gillade mina blommiga långbyxor  


Synd man inte spara lite av dessa kläder. Verkar komma igen då och då.


Och alla Elvis filmer man såg. Hade tonårsrummet tapetserat med elvis afficher.

Rullbandet och vinylskivorna. Det var tider det.



Och prylarna  



  mina gamla loppis väskor!  


  några av hattarna som jag fyndat 


    gamla klänninga som jag spar på!

  Ja som ni ser så älskar jag 50 / 60 tal. Har ett eget rum som jag bara har nostalgi i. Där myser jag på mitt vis  


 
 
Maria Ohlsson

Maria Ohlsson

17 augusti 2011 20:15

Ja 50-talet vet jag inget om, då var jag inte ens påtänkt! -66 föddes jag och minns ingenting förräns jag var drygt 6 år...Åren innan dess är borta ur mitt minne. Konstigt för ett mer kärleksfullt hem och en underbar uppväxt kan man inte få än den jag fick! Men minnet är inte direkt min starka sida!
Däremot minns jag alla min mammas Elvis skivor (tror hon har dom kvar), alla fina kläder som jag bara har sett på kort från 50 talet!!! Hade gärna velat leva på 50 talet! Fast var sak har sin tid!
Nostalgirummet du har är ju en guldgruva! Loppisar finns det ju gott om nu för tiden och där måste du ju kunna fynda massvis av just dessa gamla saker!
Kul när man har ett intresse som man blir glad av!

Lycka till i letandet efter fler prylar och husvagnsägget i förra inlägget är skit tuff.

Kramar om

http://mariaohlsson66.blogspot.com

 
Ingen bild

Monika

17 augusti 2011 20:43

Oh vad mycket fina saker du har, även fast jag var med på den tiden så tycker jag än idag att det är så fint. Tänk om jag hade sparat alla mina kläder, Brigitte Bardot kjolarna och allt andra då hade jag varit glad idag....Snyft, mamma kastade allt när jag flyttade till Boden tyvärr. Kram

 
Kaisa

Kaisa

17 augusti 2011 20:48

Så roligt med eget rum för dina 50 - 60-tals saker.... Kvällskram till dig ♥ Ps. Älskar Torsk fiskat i det nordnorska havet :-) Ds.

http://andestyrka.blogspot.com

 
optimist

optimist

17 augusti 2011 21:26

Ja, tänk så kort kjol man kunde ha då och trivdes bra i det. Elvis gillar jag fortfarande att lyssna till, en härlig röst.
Kram.

http://optimist.bloggplatsen.se

 
Gerd

Gerd

17 augusti 2011 21:38

Ja, där var massor av nostalgi!!!
Vad ska jag säga, jag - fyrtiotalist?
Jo, Tommy Steele, han hade jag på fingerring.
Sen, älskade jag Elvis.
Plisserad kjol, jo men visst!
Aha, mycket där, men ingen plats här!
Så är det, kram!

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

17 augusti 2011 21:42

Vilka fina klänningar, ja alla saker du har. Vad roligt..
De är ju Du,, de är ju bara så. De första jag sa högt när jag såg husvagnen , de va att den passar dig perfekt.
Ha de gott. Puss I Pannan o kramen ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Piedra

Piedra

18 augusti 2011 10:35

Vad underbart med ett helt nostalgirum!!! På 80-talet hittade jag ett par av min mormors gamla blommiga byxor som jag la beslag på. Just nu längtar jag mest efter min barndoms skogar. Kram!

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

18 augusti 2011 13:09

Jag minns klänningarna o skorna musiken och bilarna från början av 60-talet. Mamma var alltid fint klädd hon var ju bara runt 20 när jag var 5 och moster var 11..Beatels, elvis, allt har jag fått..Kanske därför man gillar crusing och sånt..Härligt att du samlar..så roligt..Bless

http://Blessings.rehab.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 januari 2013 15:37


   Hej alla !!   God fortsättning !                                      Var länge sen jag uppdatera mig här. Hoppas ni har det bra.                                    Nytt år och nya möjligheter. 2012 var ett speciellt år. Blev mormor ...

Av Eva - 3 juli 2012 08:45


   Vi hörs  

Av Eva - 20 juni 2012 22:41


  Önskar er alla en fin midsommar. Själv jbbar jag , men slutar två  på midsommarafton. Så jag får vara med och äta sill och jordgubbar med min bror och fru.   Tar en paus ett tag.Tittar in och ser hur ni har det då och då  Återkommer så små...

Av Eva - 20 juni 2012 07:37

Av Eva - 18 juni 2012 13:26


Helgen har åter bjudit på cruising. Här i våran by har det kommit en trevlig tradion. Alla fina bilar cruisar runt vårt lilla samhälle. Jättemysigt. Full aktivtet., med massor av folk  , snygga bilar och faktiskt en sol som lyste.   Nu är det f...

Skapa flashcards