Eva s   blogg

Direktlänk till inlägg 8 november 2011

Allvar

Av Eva - 8 november 2011 09:10

Livet är inte alltid en dans på rosor..Men man kan ju inte bara deppa ihop o ge upp..Livet är alldeles för värdefullt för det..De kriser vi får gå igenom är trots allt väldigt nyttiga..De får oss att utvecklas o lär oss så mycket..
Tex. hur vi ska ta vara på livet..o hur man lär sej att se det stora i det lilla .Inte alltid så lätt ta till sig.


Undrar om det finns nån som går på en spikrak linje hela livet. ?  Vad händer me dem när det dalar?


 Visst kan man tycka det är orättvist att vissa drabbas mer , och får allt för ofta prövas.


Är det så, att det finns en mening med allt som sker.


Denna blogg blev lite djup. Men i bland måste man även se stundens allvar i det hela.


              



                     





 
 
Kaisa

Kaisa

8 november 2011 09:36

Man kan ju se svårigheter som läxor, ju svårare de är desto mer kommer det ut ur dem..... Kram på dig! ♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
Geddfish

Geddfish

8 november 2011 09:53

Ja, jag är här i livet för att lära mig. Men, oj... så mycket jag får lära mig, man undrar om det är nödvändigt... har precis en fin älskad, som inte mår som han förtjänar.
Kram ♥ Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Piedra

Piedra

8 november 2011 12:05

Här är fullt upp med stundens allvar. Jag sa till en person en gång att det som inte tar kål på en gör en starkare. Hans svar var: "Men hur stark ska du behöva bli egentligen?" och det undrar jag nu med. Kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

8 november 2011 13:13

Ingens liv går spikrakt. Och för att få uppleva glädje går smärta o sorg hand i hand..Visst finns det meningen med livet. Vi har bara inte lika syn på vad som är meningen. Min mening är att ha en tro ett hopp och ett liv efter detta..Kram i vad du än står i Eva..Blessing

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

 
Marit

Marit

8 november 2011 13:22

Det finns inte en levande varelse som går på en spikrak linje genom livet.
Av många motgångar blir man starkare. Men det är aldrig roligt med motgångar. Min styrka och mitt lugn kan jag tacka idag pga mina motgångar och erfarenheterna. Men det skall vara helst balans i det hela.
Bra med djupa bloggar också!

Önskar dig allt gott och en skön dag!
Krameluttan på dig

http://mammayth48.wordpress.com

 
optimist

optimist

8 november 2011 14:05

Du tänker och skriver så klokt och djupt. Vi vet inte varför vi får än det ena än det andra, mer eller mindre jobbiga saker att gå igenom. Det är tur kanske, att vi inte vet, men jag tror att vi inte får mer än vi orkar med.
Jag tror att det är en mening med allt som händer oss, och, jag tror inte att det är någon som går "spikrakt" genom livet.
Hoppas att det är bra med dig.
Kram och sköt om dig.

http://optimist.bloggplatsen.se

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

8 november 2011 20:08

Nä du, livet är inte en dans på rosor. Men oftast när man har haft det jobbigt/svårt så lär man sig något bra utav de. Vi behöver de där för att lära oss..
Hoppas du har haft en bra dag. Ha en mysig kväll kram kram ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
maria

maria

9 november 2011 13:03

Ja, man kan undra vad det är för mening med saker som händer en i livet! Jag kan tyvärr inte se något "stort" i det lilla.... Det finns ingenting som går som jag vill överhuvudtaget. Visst är jag tacksam för att jag har en familj, tak över huvudet osv, men resten då?! Nä, jag hade mer än gärna förpassat mig till "andra sidan" nu, helst igår!
Men det är ju tur att någon är positiv till allt som händer. Jag kan tyvärr inte det.

Ha en fin dag
Kram

http://mariaohlsson66.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 januari 2013 15:37


   Hej alla !!   God fortsättning !                                      Var länge sen jag uppdatera mig här. Hoppas ni har det bra.                                    Nytt år och nya möjligheter. 2012 var ett speciellt år. Blev mormor ...

Av Eva - 3 juli 2012 08:45


   Vi hörs  

Av Eva - 20 juni 2012 22:41


  Önskar er alla en fin midsommar. Själv jbbar jag , men slutar två  på midsommarafton. Så jag får vara med och äta sill och jordgubbar med min bror och fru.   Tar en paus ett tag.Tittar in och ser hur ni har det då och då  Återkommer så små...

Av Eva - 20 juni 2012 07:37

Av Eva - 18 juni 2012 13:26


Helgen har åter bjudit på cruising. Här i våran by har det kommit en trevlig tradion. Alla fina bilar cruisar runt vårt lilla samhälle. Jättemysigt. Full aktivtet., med massor av folk  , snygga bilar och faktiskt en sol som lyste.   Nu är det f...

Skapa flashcards