Eva s   blogg

Direktlänk till inlägg 12 november 2011

vovvar

Av Eva - 12 november 2011 12:03

.En hund kan ge mycket glädje.Men mycket ansvar och jobb  Ett sovrum med hundhår visar att vi delar dygnets alla timmar. Kan i bland önska mig en djurfri miljö.


 . Damsugaren står alltid framme.  Smutsiga tassar som sätter spår .  


 Ut i ur och skur inte alltid lika kul.

Blöt hundar luktar inte så gott. 

Att  inte kunna spontant åka i väg, kan vara frustrerande.


Men glädjen över dessa överväger nog. Skulle sakna dem så det gör ont , när de inte finns kvar.


Den lilla är min dotters , men den verkar bli kvar här.


, älskar dessa charmiga  pluttar.

                                     Bus och Kalle var namnet;-)  

       

 
 
Marit

Marit

12 november 2011 13:30

Att ha hund är ett ansvar och sen får man planera sitt liv efter dom.
Vi hade 2 "yorkar" för länge sedan. Nu skall jag inte ha några flera djur. Dammråttorna räcker =) Dottern har en rottweiler och en "blandis" som är lika stor, så fina.
Jag skulle nog behöva ha en hund, då skulle jag gå lite mera ute...
Lite sk*t får man räkna med när man har djur, då får man inte vara pedant precis.

Önskar en skön lördagskväll till dig tant Esmeralda!
Kram

http://mammayth48.wordpress.com

 
Ingen bild

Neta

12 november 2011 14:18

Trevlig helg till Dig också...
Jag har haft hund i hela mitt liv... Ibland 2 samtidigt... Och det är ju verkliga vänner... Dom har sovit i sängen med oss... En Cavallier King Charles hon skulle alltid ligga ovanför mitt huvud,, så man vaknade ibland på nätterna och hade fulla munnen med hår... Nu är jag "hundfri" men har haft en dagbarnshund och passa ibland vänners hundar.,., Vist saknar man att ha en hund... men vi reser mycket och då blir det ju problem... och jag är inte mycket för hundpensionat...
Ha de bra!

 
Geddfish

Geddfish

12 november 2011 15:23

Tänk, så olika det är. Jag är enbart kattmänniska och det är Pusselbit också, även om vi har varit med om att ha hund tidigare.
Hör på svägerskan, dom har två, sonen har två, så ibland har dom fyra hundar.
Och dom kan bara åka bort högst en vecka, för dom tycker synd om hundarna på pensionat, fast dom har det bra....
Här skulle det inte gå alls nu, då vi är så bundna till vården.
Lördagskramar! ♥ Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Kaisa

Kaisa

12 november 2011 17:50

Jag vet så väl vad du menar.... Många pussar till Bus Och Kalle :-))) Kram på dig! ♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
Simona

Simona

12 november 2011 20:54

Jag har ingen hund som jag äger nu, men jag har varit uppvuxen med hundar. Samt att jag hade hund medan jag var sambo med mitt Ex. Har man allergifria hundar exempelvis slipper man hundhår som flyger å far... Hundar är bra sällskapsdjur!

http://pagottochont.blogspot.com

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

12 november 2011 22:38

De är underbart att ha en liten hund, en vän för livet. En som alltid finns vid min sida o älskar mig för den jag är.
Tröstar mig när jag mår dåligt eller är ledsen o skuttar av glädje när jag är glad.
Min lilla bebis fäller inte, han är en sån där allergi vänlig hund, annars hade jag inte kunnat ha honom.

Han är så söt din lille Elias, jag förstår att du njuter för fullt. De gör man. Tiden går bara så fort.

Hoppas T blir pigg snart.. Ge honom en liten kram från mig.. Nu får ni ha en riktigt mysig kväll. Puss i panna o kram ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
optimist

optimist

13 november 2011 14:46

Så söta de är. Förstår att du trivs. Visst, det är ett ansvar, ett stort åtagande, men ett trevligt sådant.
Jag skulle gärna vilja ha katt igen, men min nye man säger att han är allergisk. Stämmer säkert, jag vågar inte testa för man fäster sig fort vid ett husdjur.
Trevlig söndag hoppas jag att du har.
Kram.

http://optimist.bloggplatsen.se

 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

15 november 2011 13:09

Vänskap och trofastheten och värmen överväger. Men jag slipper hundhåren på rokko..Tavck o lov..Blesskram

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 januari 2013 15:37


   Hej alla !!   God fortsättning !                                      Var länge sen jag uppdatera mig här. Hoppas ni har det bra.                                    Nytt år och nya möjligheter. 2012 var ett speciellt år. Blev mormor ...

Av Eva - 3 juli 2012 08:45


   Vi hörs  

Av Eva - 20 juni 2012 22:41


  Önskar er alla en fin midsommar. Själv jbbar jag , men slutar två  på midsommarafton. Så jag får vara med och äta sill och jordgubbar med min bror och fru.   Tar en paus ett tag.Tittar in och ser hur ni har det då och då  Återkommer så små...

Av Eva - 20 juni 2012 07:37

Av Eva - 18 juni 2012 13:26


Helgen har åter bjudit på cruising. Här i våran by har det kommit en trevlig tradion. Alla fina bilar cruisar runt vårt lilla samhälle. Jättemysigt. Full aktivtet., med massor av folk  , snygga bilar och faktiskt en sol som lyste.   Nu är det f...

Ovido - Quiz & Flashcards