Eva s   blogg

Direktlänk till inlägg 7 december 2011

möss

Av Eva - 7 december 2011 18:37

 


Vi har haft fel på telefon/ data ett tag. Kört trådlöst. I dag kom äntligen telia ut.


Jo under tröskeln i köket har musen bitit sig underifrån så halva tröskeln är borta ,


Och på köpet har den bitit sönder telefonsladden.


Har hört den lilla rackarn gnaga nån stans, men kunde inte tro att den gick så långt.


Nu när vi har en sophink med lock , går den lös på annat. Råttfällor med ost har vi lagt


ut. Men det är en listig rackare. Osten borta , och råttfällan tom. suck!!


 När man flyttar till landet , verkar  man få möss på köpet. Hatar de små krypen.

 
 
Piedra

Piedra

7 december 2011 18:52

Inte lätt att bli av med de små rackarna. :(

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Marit

Marit

7 december 2011 19:25

Stackars Esmeralda som har fått möss! Skall vi byta? Jag har råttor, utomhus (dom har minskat iaf).
Köp den nya uppdaterade modellen av musfälla och kleta choklad eller lägg rökt skinka i den, det gillar dom. Usch för dom där gnagarna!
Mycket skada kan dom göra.
Om du har försäkring som täcker sånt, så kan du inte ta till er en saneringsfirma? Alltid skall det vara nåt...

Önskar dig en skön och fin kväll med eller utan möss :D
♥ Kram ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
Kaisa

Kaisa

7 december 2011 19:43

Är uppvuxen med de små liven, de var så tama att de ibland kom upp i sängen, det hjälpte inte ens att SKRIKA!!!!!! Kram ♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

7 december 2011 20:18

Hello swiiitart.. Den där lilla musen är smart.. Du får helt enkelt locka med nåt sexigt, antingen dig själv eller mannen ;o)

Ha en mysig kväll puss o kramen ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Simona

Simona

7 december 2011 21:17

Jag gillar inte heller möss. I mitt barndomshem fanns det möss som katten brukade ta med in. Mössen levde å mamma skrek och hoppade när katten släppte ned mössen och mössen började springa runt köksgolvet. Jag brukade ställa mig på en stol för jag tyckte att de var så otäcka... Kram

http://pagottochont.blogspot.com

 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

8 december 2011 15:49

Ja dess möss..Jag har ju sytt några stycken på mitt senaste broderi..Ett tips är att fylla springor med stålull eller speciellt murbruk..Vi gjorde det på torpet. Sen kan man spika stållister där man vet att de kommer in..0.7 cm tar de sig in man fattar det inte..Det bästa är att köpa fällor som de kan gå in i typ med hönsnät..Ja du ser jag har blivit lite av ett proffs att jaga möss genom vistelser på törp hehe..Kram Bless

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

 
optimist

optimist

8 december 2011 17:16

Oj har de störthjälm på sig nu, de små liven? Förstår inte hur de kan klara att ta ostbiten utan att fällan slår igen. De är ju inte farliga så att de bits, men de springer så fort så bara det är läskigt. Dessa smådjur slipper vi som bor i lägenhet i sta´n.
Ha det bra och kram till dig.

http://optimist.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 januari 2013 15:37


   Hej alla !!   God fortsättning !                                      Var länge sen jag uppdatera mig här. Hoppas ni har det bra.                                    Nytt år och nya möjligheter. 2012 var ett speciellt år. Blev mormor ...

Av Eva - 3 juli 2012 08:45


   Vi hörs  

Av Eva - 20 juni 2012 22:41


  Önskar er alla en fin midsommar. Själv jbbar jag , men slutar två  på midsommarafton. Så jag får vara med och äta sill och jordgubbar med min bror och fru.   Tar en paus ett tag.Tittar in och ser hur ni har det då och då  Återkommer så små...

Av Eva - 20 juni 2012 07:37

Av Eva - 18 juni 2012 13:26


Helgen har åter bjudit på cruising. Här i våran by har det kommit en trevlig tradion. Alla fina bilar cruisar runt vårt lilla samhälle. Jättemysigt. Full aktivtet., med massor av folk  , snygga bilar och faktiskt en sol som lyste.   Nu är det f...

Skapa flashcards