Eva s   blogg

Alla inlägg under december 2011

Av Eva - 14 december 2011 12:06

 Såg en så söt bild på nätet.  Tjusiga dammråttor.


                                  Med fina rosetter   Synd ta bort demt  Så jag struntar i att ta fram damsugaren - 


                                   Nu ska jag i väg  och göra ett kvällspass

 
Av Eva - 13 december 2011 18:15

 Helt underbara och oslagbara! :är våra brukare inom omsorgen.  Ett privilegium få jobba med dessa underbara



  . Blev  alldeles varm i hjärtat när jag såg ett  så otroligt fint lucia tåg i dag, som   våra omsorgstagare var med i



De är så otroligt duktiga. Klockrent. !!! I    En mycket trevlig dag vart det i folkets park. Tack goa Änglar  


Människor med utvecklingsstörning är unika personer med olika talanger, personlighet, styrkor, svagheter och behov, precis som alla andra. Man kan ha svårt förstå olika saker och minnas. 

. Är så glad att dessa guds änglar inte göms  undan längre.

 Och att de får vara delaktiga i vårat samhälle.

Och att  att vi  accepterar dem precis som de är. och  att komma ihåg att varje person är unik och har sin personlighet. Precis som du och jag!


     

Av Eva - 13 december 2011 06:18

  Trevlig lucia önskar jag er.

  Tidig morgon, Ser fram emot en mysig lucia på jobbet.

Av Eva - 12 december 2011 16:00

men istället har kung Boore hoppat i sin sydväst & galoscher för att  
låta oss bli dyngsura.....  Gummi stövlar  gäller nu. Värst om detta fryser på.


I dag har vi varit till Dollarstore i Arboga. Priser som passar mig perfekt.. Jättefina gardiner till bra priser.


Köpte ängel gardiner två stycken för 150 . Jättefina. Vart även lite julklappar.


Fick av mamma  en gammal tomte och julgransljus , som jag hade när jag var liten. Nostalgi som jag ska vårda ömt


              

Av Eva - 10 december 2011 17:12

     I dag är det den där nobeldagen i gen. Undrar om de har kul på den festen ? Verkar lite stelt. Eller, det kan vara alldeles underbart, Får nog aldrig reda på det.


Har haft en mysig lördag på jobbet, . Lussebak och pepparkaks hus gjorde vi i dag.


När jag kom hem höll min gubbe på med middan , som bestod av hasselbacks potatis och fläskfile.


Mumsigt  som attan.  Varm glögg serverades innan.   gulle han.


I går var vi på Ikea och åt julbord. 99 kr om man var family medlem. Jättegott och prisvärd.


I morse och i kväll när jag åkte till/ hem jobbet var det förädiskt på vägarna . Så ta det lugnt om ni ska ut. 

                     ikeas goa julbord       gubbens goa mat.  

Av Eva - 7 december 2011 18:37

 


Vi har haft fel på telefon/ data ett tag. Kört trådlöst. I dag kom äntligen telia ut.


Jo under tröskeln i köket har musen bitit sig underifrån så halva tröskeln är borta ,


Och på köpet har den bitit sönder telefonsladden.


Har hört den lilla rackarn gnaga nån stans, men kunde inte tro att den gick så långt.


Nu när vi har en sophink med lock , går den lös på annat. Råttfällor med ost har vi lagt


ut. Men det är en listig rackare. Osten borta , och råttfällan tom. suck!!


 När man flyttar till landet , verkar  man få möss på köpet. Hatar de små krypen.

Av Eva - 6 december 2011 09:28

  I går kom snön hit,. Genast blev det lite ljusare. Får se hur länge den stannar.


                             Allt gick bra hos tandisen i går. 650 kr kostar en undersökning nu.

                          

                          En gammal lagning som har gått sönder , ska fixas.


                          Fattar inte varför den kostnaden kan gå på högkostnadskort.


                   Att  ha    friska tänder är viktigt.! för alla.

Av Eva - 5 december 2011 10:08

 I dag är den årliga kontrollen av tänder. Kan ju ha roligare saker för mig. Kan tyckas.


Men det är bara bita i hop. Nej jag menar gapa stort så klart.


En liten tomtehistoria.;Jultomten får inga könssjukdomar, för han har sin renhjord  

Skapa flashcards