Eva s   blogg

Direktlänk till inlägg 30 januari 2012

Glas ögon

Av Eva - 30 januari 2012 09:07


Mina glasögon jag har nu , har gjort sitt .. Så förra fredan var jag och prova ut nya. Inte det lättaste.


Stod länge och väl och valde bågar i alla former och färger. Hitta ett par till slut som alla tyckte jag passa i.


Kändes bra och jag tyckte de var  jättefina.


Gubben var med. Men han tyckte de flesta jag prova  passa jag i.  Ja se karlar;-)


Hämta dem i går. Men herregud . Kan inte vara samma jag valde ut. De måste ha förväxlat mig med en annan.


Såg bra i dem. Men såg inte bra ut med dem. Kändes inte bra. Fel färg.


Åkte hem till min dotter och fråga henne om de var bra. Fick ett ärligt svar. NEJ. Tillbaka i gen till spacesaver.


Deras chef var sjuk. Så jag fick inte lämna till baka dem. Men de lova att det skulle fixa sig. Och att jag ska få nya.


Så nu väntar jag på att de ska höra av sig.  De gamla får duga ett tag till.



 
 
Kaisa

Kaisa

30 januari 2012 09:42

Detta är en återupprepning av det som jag varit med om, från början tyckte jag att jag passade i glasögonen, men efter jag varit där och ställt om dem så tycker jag inte det längre. De ligger bara i lådan... Får man ångra glasögonen om de inte passar? Tusan också... Berätta hur det går.... Stor kram fina vän! ♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
Ingen bild

eva

30 januari 2012 10:20

kAISA! MAN FÅR ÅNGRA SIG. 4000 kr är för mycke , för att ligga i lådan. kram

 
Piedra

Piedra

30 januari 2012 10:37

Inte lätt det där med att hitta bågar som passar, och får man se'n fel, då kan man ju bli galen. Jag får förhoppningsvis mina nya glasögon nästa vecka. Hoppas det ska vara rätt bågar och att glasen ska funka. Kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
kickssons

kickssons

30 januari 2012 11:52

Dags för mig också att gå till optikern. Tack & lov kostar brillor inte lika mycket här som i Sverige. Lycka till med bytet av Dina nya glasögon. Vinter på väg hit sägs det. Hoppas Ni har lika fint väder ute hos Er som inne i Västerås. Kollade V-ås webkamerorna och får lite "hem" längtan. Kramar ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

 
Marit

Marit

30 januari 2012 16:00

He he... det där har jag också varit med om :)
Jag betalade för ett par och fick 3 glasögon. " progressiva och ett par läsglasögon. Tänkte att jag skulle ha dom där progressiva på mig så skulle jag slippa det där med att ta på och av dom hela tiden. Och vad gör jag nu? Jo, jag har bara läsglasögonen på mig och lyfter upp dom till pannan mellan varven....phuu.. så trött jag blir på mig själv. Gillar inte att ha dom andra, för jag har inte tålamod att vänja mig vid dom. Ja ja.... Gubbar...dom skall man aldrig fråga om nåt, för dom tycker oftast att allt passar och är bra! Dom vill nog gå ut från affären fortast möjligt, hi hi....
Hoppas det går bra med glasögonbytet sen.

Ha en bra dag!
Krameluttan på dig ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
Simona

Simona

30 januari 2012 20:40

Vad tokigt det kan bli ibland. Jag skaffade ju glasögon för några år sedan på specsavers. Jag hade dem i några veckor och tänkte att jag måste ju vänja mig vid dem. Felet med glasögonen var att jag såg inte bättre med dem på långt avstånd och inte heller fungerade dem att läsa text med. Jag konstaterade då att jag såg lika dåligt utan glasögon som om jag hade dem på mig. Glasögonen fungerade inte alls. Gick tillbaka till affären och ville få dem att titta på glasögonen. Men se det ville de inte. Inte fick jag byta glas heller. Så nu ligger bara glasögonen någonstans i ett skåp. Jag skulle verkligen ha behövt glasögon som fungerar. Suck!

http://pågottochont:blogspot.com

 
Roggan

Roggan

30 januari 2012 20:58

Men det ska väl inte vara så svårt att få ångra sig. Kram

http://roggansblogg.wordpress.com

 
Ingen bild

Eva

30 januari 2012 22:12

De ringde i dag från spacesavers.Fick byta . Två biträden ska göra allt för att jag ska få rätt denna gång;-)

 
optimist

optimist

31 januari 2012 10:54

Så jobbigt. För det första är det jobbigt att prova ut nya glas och sedan nya bågar. I spegeln där i butiken ser man ju inte, i alla fall om man är närsynt som jag. Det är ett helt företag varje gång. Jag köpte nya för några månader sedan och är faktiskt nöjd med bågarna, även sedan jag kom hem.
Då var de tre stycken i affären som hjälpte till. För jag sa att jag köper inte några om ni inte är ärliga så att det blir rätt. Det är viktigt eftersom man har dem på sig jämt, utom då man sover.
Hoppas verkligen att du får den hjälp du behöver så att du blir nöjd.
Kram till dig.

http://optimist.bloggplatsen.se

 
blessingsrehab

blessingsrehab

31 januari 2012 15:40

Fniss hihi det där ela du Eva! Vet du ajg tycker det är urk att köpa nya varje gång. Jag har kommit på att låna med mig hem..Ta kort på mig själv med varje båge lägga in i datorn och tittam titta titta tills jag bestämmer mig.
Denna gång var jag tvungen att köpa ett par jag passar i iov för sig men de är så fula i färgen..Rått brun Suck..Jaha hoppas att det löser sig hahahaha.
Jag säger då de allti händer de nôe kul..bamse kram Bless

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 januari 2013 15:37


   Hej alla !!   God fortsättning !                                      Var länge sen jag uppdatera mig här. Hoppas ni har det bra.                                    Nytt år och nya möjligheter. 2012 var ett speciellt år. Blev mormor ...

Av Eva - 3 juli 2012 08:45


   Vi hörs  

Av Eva - 20 juni 2012 22:41


  Önskar er alla en fin midsommar. Själv jbbar jag , men slutar två  på midsommarafton. Så jag får vara med och äta sill och jordgubbar med min bror och fru.   Tar en paus ett tag.Tittar in och ser hur ni har det då och då  Återkommer så små...

Av Eva - 20 juni 2012 07:37

Av Eva - 18 juni 2012 13:26


Helgen har åter bjudit på cruising. Här i våran by har det kommit en trevlig tradion. Alla fina bilar cruisar runt vårt lilla samhälle. Jättemysigt. Full aktivtet., med massor av folk  , snygga bilar och faktiskt en sol som lyste.   Nu är det f...

Ovido - Quiz & Flashcards