Eva s   blogg

Alla inlägg under januari 2012

Av Eva - 10 januari 2012 10:44

  Ett privilegum att få se denna alldeles utanför köksfönstret en tisdags morgon. En vacker varelse.


Ska i väg till en sjuk Elias och vara barnvakt.Mormors dos  

Av Eva - 9 januari 2012 18:24

   


   Som ni kanske vet så älskar jag gamla saker. Har haft tur  gjort många fynd. Dessa gamla lampor har jag hittat på loppis.


 De gör sig så bra hemma hos oss. Men nu är det stopp med såna fynd. Har tyv inge mer plats..


Men man ska aldrig säga aldrig.   Ser jag nåt fint, så ska vi nog hitta en  plats  någonstans  

Av Eva - 8 januari 2012 21:00

  Hade så svårt somna in, natten mot söndag. Måste ha varit fullmåne.


                                       Klockan 0240 var det sista gången jag titta på klockan.


                                    Hemsk natt. Men till slut kom han , den där john blund.


                                 10,45 slog jag upp de blå. Börja jobba 1130. Så det vart ingen mysig morgon.


                             Har fortfarande inte vaknat, hela dagen vart så konstig.  Tung i huvve,,Men nu är helgen gjord.


                              I morgon måndag börjar jag 0645, så nåt nattsudd vill jag inte vara med om i natt.


                          Efter jobbet  , väntas tandläkaren. Strålande tider!


                                      

Av Eva - 7 januari 2012 20:17

Om ni får tillgång till att köpa eller ladda ner Mia Skäringer - dyngkåt och hur helig som helst. Gör det.


Hade tur som fick denna Dvd i julklapp


En underbar tjej som berörde med skratt, glädje ,det sorgsna och de fina sångerna.  Och inte tala om hennes mysiga dialekt.


  komplett crazy och skön lady.
 


Annars har jag inte så mycket förtälja. Jobb, sova,jobb äta och åter jobb till måndag kl12,45. snart är helgen slut;-)



Av Eva - 6 januari 2012 22:56

  


 Ska försöka sova gott så jag orkar med ännu en lördags arbetsdag.- Ha det gott alla.när ni vaknar till en ny dag. 

 
Av Eva - 5 januari 2012 10:37

  Ledig dag i dag. Ska passa på  städa ut julen. Alltid lika skönt  få bort alla tomtar och  stakar.  

                              

                                     Nu ser jag fram emot våren och tulpaner.


                           

Av Eva - 3 januari 2012 10:29

 Skulle vilja gå på en riktig makeover. Få håret fixat, pedikatyr , manakityr, rollover och allt vad det heter.


Men vad sjutton , det är bara  försöka göra det bästa och vara glad jag är nyduschad och  har gjord en god


lassagne som jag ska  med god apptit äta på jobbet Så jag är  glad ändå.

                   

Av Eva - 1 januari 2012 18:33

   Ett lugn nyårskväll med goa grannar blev det. Några smällare eller raketer existerade inte här-


                            Vi hade köpt varmluft ballonger som  vi skicka i väg. Jättevackert. Och vovvarna  var lugna.


                        I dag nyårsdagen får man ligga på soffan och bara ta det lugnt och äta rester.


                     Busväder har det varit, så årets första bastubad kändes gott.


                  Nu  har vi tagit ett kliv i det nya 2012. Och det känns himla bra.


                         

 
Skapa flashcards