Eva s   blogg

Direktlänk till inlägg 7 februari 2012

pension

Av Eva - 7 februari 2012 13:25

                                                  


  


Reinfelt har nu kommit med förslag om höjd pensionsålder. 75 år tyckte han var bra. Själv sitter han på sitt arsel


och styr Sverige , så man blir alldeles matt. Är det för att  spara in på pension som detta kommer på tal


 Två mandat period till sen kan han gå.  Och njuta av sin pension.


U ndrar om kroppen verkligen orkar hänga med  på arbetsplatsen vid 75 år.  I alla fall inte inom vården.


Nej då kunde man  söka nåt lättare jobb , var hans ord. Vem fasen anställer en gammal tant som ser fram


emot få gå i pension. Och utbilda sig .Ack och suck. Kanske nappar på det.  Advokat är ett dröm yrke.


Och bli klar vid 80 (. Tar nog ett tag ) vid denna ålder.  Ta pension vid 100.  Hoppas man sen får några år till.


Har jobbat sen jag var 16. Kommer jag aldrig få ta det lugnt?


  . Strålande tider. !  Nä , hemska tanke.


Visst kan man vara pigg vid 75 . Och  få välja är helt ok. Men vi får inte glömma våra ungdommar som


måste få komma ut på arbetsmarknaden först och främst.. Tack för mig!

 
 
Kaisa

Kaisa

7 februari 2012 14:25

Garvade när jag läste detta.... 75 år då lever jag inte längre, hi hi... Barnen som växer upp idag beräknas ju bli uppemot hundra år, de kanske är piggelina vid 75 - Vad vet jag? :-) Kram på dig ♥♥♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
Marit

Marit

7 februari 2012 14:52

#¤%&"# Jag är vansinnig på den där Reinfeldt och vad han har spottat ur sig nu. Han måste ha blivit drabbad av nåt konstigt (virus o.d.)
Hà, jobba till 75.. det är inte klokt. Då har jag.. om jag lever.. alzheimer och är döv och darrhänt osv osv.. och sen skall man plugga också!!! Hå hå ja ja.... Man kanske skulle plugga till politiker :/
Vi drar till den där ön, där är nog bättre ;)

Ha det bäst kära Esmeralda!
Kramis ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
Eva

Eva

7 februari 2012 15:08

Kaisa! man kanske får det lugnare på andra sidan;) kram

http://nfyb

 
Eva

Eva

7 februari 2012 15:11

Marit! ha ha . ja får nog skippa advokat drömmarna.

Håller helt med. Blir oxtokig när detta ekar i både radio och tv.

Ja vi möts på en skön fin Ö , utan krav och dumma politiker;-)

kram

http://nfyb

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 januari 2013 15:37


   Hej alla !!   God fortsättning !                                      Var länge sen jag uppdatera mig här. Hoppas ni har det bra.                                    Nytt år och nya möjligheter. 2012 var ett speciellt år. Blev mormor ...

Av Eva - 3 juli 2012 08:45


   Vi hörs  

Av Eva - 20 juni 2012 22:41


  Önskar er alla en fin midsommar. Själv jbbar jag , men slutar två  på midsommarafton. Så jag får vara med och äta sill och jordgubbar med min bror och fru.   Tar en paus ett tag.Tittar in och ser hur ni har det då och då  Återkommer så små...

Av Eva - 20 juni 2012 07:37

Av Eva - 18 juni 2012 13:26


Helgen har åter bjudit på cruising. Här i våran by har det kommit en trevlig tradion. Alla fina bilar cruisar runt vårt lilla samhälle. Jättemysigt. Full aktivtet., med massor av folk  , snygga bilar och faktiskt en sol som lyste.   Nu är det f...

Ovido - Quiz & Flashcards