Eva s   blogg

Direktlänk till inlägg 11 februari 2012

LCHF

Av Eva - 11 februari 2012 12:21

LCHF är den nya fett dieten som ska göra alla smala. Vispgrädde , smör och mycket fett ska man äta.


Inget bröd och kolhydrater. Men är detta verkligen bra för hälsan?  Har trott att dessa produkter inte är bra.


Livsmedesl verket  har alltid gett råd att dessa produkter ökar risken för hjärt och kärl sjukdomar.


Jag kan hålla med att rena produkter ,som smör och inte lätt produkter med insatser är bättre för hälsan.


Har en jobbarkompis som har börjat med denna diet. Massor av bacon och grädde är hennes livs stil nu.


Men hon har gått ner i vikt och är så nöjd . Så visst funkar det. Ettt tag i alla fall.


Man ska inte hålla på för länge med denna diet.


Skulle sakna potatis och bröd. Så denna diet är inget för mig.


 .  









 
 
Geddfish

Geddfish

11 februari 2012 13:07

Inte för mig heller. Vi prövade ett kort tag med GI, men "återföll" i det vanliga mönstret, med koll på allt i lagom mängd. Kram ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Simona

Simona

11 februari 2012 15:25

Jag behöver då inte använda mig av LCHF dieten ;) Tror inte så mycket på den här dieten. För den kan inte vara "som du skriver" bra i längden. Kram!

http://pågottochont:blogspot.com

 
Kaisa

Kaisa

11 februari 2012 17:31

Jag provade för ett tag sedan, gick ner men gick upp mer efter att jag återgick till vanlig kost igen. Tror på motion och att äta lagom är det bästa i längden.... Kram ♥♥♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
Marit

Marit

11 februari 2012 18:30

Äsch, det bästa tror jag är att äta lagom av allt och att röra på sig.
Snart så är det nåt annat som gäller igen... phuuu..

Önskar dig en trevlig kväll!
Kramis ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
Marlene

Marlene

12 februari 2012 13:56

Läkarna varnar för just lchf och säger bla att man får åderförfettning och kan bli otroligt sjuk. Extrema dieter fungerar, men är inte bra för kroppen i längden. Det är bättre att ändra livsstil och helt enkelt leva mer hälsosamt.

http://fdensammamamman.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 januari 2013 15:37


   Hej alla !!   God fortsättning !                                      Var länge sen jag uppdatera mig här. Hoppas ni har det bra.                                    Nytt år och nya möjligheter. 2012 var ett speciellt år. Blev mormor ...

Av Eva - 3 juli 2012 08:45


   Vi hörs  

Av Eva - 20 juni 2012 22:41


  Önskar er alla en fin midsommar. Själv jbbar jag , men slutar två  på midsommarafton. Så jag får vara med och äta sill och jordgubbar med min bror och fru.   Tar en paus ett tag.Tittar in och ser hur ni har det då och då  Återkommer så små...

Av Eva - 20 juni 2012 07:37

Av Eva - 18 juni 2012 13:26


Helgen har åter bjudit på cruising. Här i våran by har det kommit en trevlig tradion. Alla fina bilar cruisar runt vårt lilla samhälle. Jättemysigt. Full aktivtet., med massor av folk  , snygga bilar och faktiskt en sol som lyste.   Nu är det f...

Ovido - Quiz & Flashcards