Eva s   blogg

Direktlänk till inlägg 17 februari 2012

Trevlig ledig helg!

Av Eva - 17 februari 2012 10:33


 Äntligen fredag och jag blev ledig. Många timmar blev det på lassarettet i går. Kom inte hem för kl halv nio i går.


Helt slut var både vårdtagaren och jag. En innerlig jobbig väntan vart det. Hon skulle sövas och göra ett litet ingrepp.


Inte lätt när man inte förstår varför man får vänta. Och varför man inte får dricka och äta. Dropp insattes till slut.


Med många akutfall i går. Så väntan blev lång. Men allt gick bra till slut. Tre avdelningar hann vi med innan allt var klart.


Mottagning, dagvård , avdelning. Ett heder åt sjukvården .Så himla gulliga alla.

Men i dag fick jag vara hemma . Så skönt det var sova ut .  Gubben fick ett nytt ryggskott i går.

Så han går liksom på tvären. Stackare.


  Önskar er en fin Helg!!  I dag har vi en underbar sol över oss.  

 
 
Piedra

Piedra

17 februari 2012 10:48

Härligt med sol! Det hade vi häromdagen. Man känner sig nästan som en ny människa. Trevlig helg! Kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Marit

Marit

17 februari 2012 11:08

Hualigen.. så tråkigt det är på sjukhuset.
Men så skönt att du får ledigt nu. Hoppas det blir soligt och fint också så du får njuta riktigt.
Har du lagat maken nu, så du kan mysa med honom också? =D

Önskar dig en riktigt skön och mysig dag!
Kramis ♥♥♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
Kaisa

Kaisa

17 februari 2012 11:29

Stackars mannen..... Ha en jättefin helg fina du.... Kram, kram

http://andestyrka.blogspot.com

 
optimist

optimist

17 februari 2012 11:29

Så fint att du kan vara till nytta och glädje i ditt arbete. Men, jag förstår att det kan trötta enormt.
Bra att du fick ledigt idag.
Ha en bra dag och kram till dig.

http://optimist.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Simona

17 februari 2012 21:09

Ha en fin helg! Kram

 
optimist

optimist

19 februari 2012 11:08

Tittar in hos dig igen för att önska dig en trevlig söndag.
Hoppas att ledigheten är toppen.
Hur har mannen det med ryggskottet? Har det lättat?
Kram!

http://optimist.bloggplatsen.se

 
blessingsrehab

blessingsrehab

19 februari 2012 13:15

Att ha en trygg vårdare brevid är gott, jag vet att du kan ditt jobb :)..Man behöver verkligen vila efter en sådan dag, skönt att du var ledig då..Blesskram

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 januari 2013 15:37


   Hej alla !!   God fortsättning !                                      Var länge sen jag uppdatera mig här. Hoppas ni har det bra.                                    Nytt år och nya möjligheter. 2012 var ett speciellt år. Blev mormor ...

Av Eva - 3 juli 2012 08:45


   Vi hörs  

Av Eva - 20 juni 2012 22:41


  Önskar er alla en fin midsommar. Själv jbbar jag , men slutar två  på midsommarafton. Så jag får vara med och äta sill och jordgubbar med min bror och fru.   Tar en paus ett tag.Tittar in och ser hur ni har det då och då  Återkommer så små...

Av Eva - 20 juni 2012 07:37

Av Eva - 18 juni 2012 13:26


Helgen har åter bjudit på cruising. Här i våran by har det kommit en trevlig tradion. Alla fina bilar cruisar runt vårt lilla samhälle. Jättemysigt. Full aktivtet., med massor av folk  , snygga bilar och faktiskt en sol som lyste.   Nu är det f...

Ovido - Quiz & Flashcards