Eva s   blogg

Alla inlägg under februari 2012

Av Eva - 14 februari 2012 06:09

 


               Önskar er en fin hjärtans dag. Hoppas ni får en kärleksfull dag.

 
Av Eva - 13 februari 2012 17:10

  Inte kul lyssna på denna hela dagarna. Men kul låter det;-))
Av Eva - 12 februari 2012 15:17

Slutade klockan 14 i dag. Helt under bart komma hem.  /6 Plus  och sol . Underbart sätta sig på en stol vid husväggen och lapa sol. Njuta av lugnet, kaffet , takdropp och fågelkvitter. Det är livskvalite det.


 . Ett litet tag kvar än till vår. Och bakslag blir det.  Men vi går mot rätt håll.  Och dagarna går fort nu.


     Ha en fin söndag.!

Av Eva - 11 februari 2012 12:21

LCHF är den nya fett dieten som ska göra alla smala. Vispgrädde , smör och mycket fett ska man äta.


Inget bröd och kolhydrater. Men är detta verkligen bra för hälsan?  Har trott att dessa produkter inte är bra.


Livsmedesl verket  har alltid gett råd att dessa produkter ökar risken för hjärt och kärl sjukdomar.


Jag kan hålla med att rena produkter ,som smör och inte lätt produkter med insatser är bättre för hälsan.


Har en jobbarkompis som har börjat med denna diet. Massor av bacon och grädde är hennes livs stil nu.


Men hon har gått ner i vikt och är så nöjd . Så visst funkar det. Ettt tag i alla fall.


Man ska inte hålla på för länge med denna diet.


Skulle sakna potatis och bröd. Så denna diet är inget för mig.


 .  









Av Eva - 9 februari 2012 10:14

   Godmorgon! Visst är det gott med kaffe. Är nog en riktig kaffe tunna, 


                                 Jag föredrar mjölk i kaffet. En skvätt grädde är inte heller så dumt.


                             

                               

                            

                                

.


                                       Socker i kaffet  hoppar jag över. Men  jag  dricker gärna  på bit.


                                   Varmt och lagom  starkt  ska det vara. Kom i håg att min farmor drack på fat.


                               Kanske för att det var kok kaffe. Och var rädd att bränna sig.

               

                       Här har vi bryggkaffe. Blir inte lika varmt som kok kaffe. Men gott ändå.


                     Ja , kaffe tåren den bästa är.

 
Av Eva - 8 februari 2012 22:48

 
Av Eva - 7 februari 2012 22:01


 

                                                  


   

   Har ett  fint minne från när jag var sex år som jag bär med mig i mitt hjärta.

 Känner värme och harmoni när jag tänker  på det. 



Pappa   var  ofta ute på  med sin fiskebåt och kunde vara borta flera dagar.


Kom i håg en gång då mamma och jag tog bussen och åkte  till en bekant till mamma , som bodde ännu längre upp


i N-norge än vad vi bodde

     En spännande resa för en sexåring.


Fick nämligen hälsa på norsk  sameby . komma in i en av kåtorna . Minns doften från kaffe kitteln som hängde


över elden .  Lukten av skinnfällen som alla satt på i en ring.   Lugnet, vinden,värmen, atmosfärden. folket. .


Dessa vackra kläder de hade på sig.Så magiskt!


   Det sägs att deras barn är  harmoniska och glada barn.


Eftersom de har blivit gungade av vinden.


Vet att samerna inte haft det lätt. . Vi klagar ibland på hur indianerna blivit behandlade, av våra utvandrade


förfäder . Men på denna sida  har våra förfäder inte precis inte varit så generösa mot samerna.


Men nu mera har rättvisa getts även åt dem.


  Ja Vissa minnen stannar som en fin juvel i hjärtat.





.. 

Av Eva - 7 februari 2012 13:25

                                                  


  


Reinfelt har nu kommit med förslag om höjd pensionsålder. 75 år tyckte han var bra. Själv sitter han på sitt arsel


och styr Sverige , så man blir alldeles matt. Är det för att  spara in på pension som detta kommer på tal


 Två mandat period till sen kan han gå.  Och njuta av sin pension.


U ndrar om kroppen verkligen orkar hänga med  på arbetsplatsen vid 75 år.  I alla fall inte inom vården.


Nej då kunde man  söka nåt lättare jobb , var hans ord. Vem fasen anställer en gammal tant som ser fram


emot få gå i pension. Och utbilda sig .Ack och suck. Kanske nappar på det.  Advokat är ett dröm yrke.


Och bli klar vid 80 (. Tar nog ett tag ) vid denna ålder.  Ta pension vid 100.  Hoppas man sen får några år till.


Har jobbat sen jag var 16. Kommer jag aldrig få ta det lugnt?


  . Strålande tider. !  Nä , hemska tanke.


Visst kan man vara pigg vid 75 . Och  få välja är helt ok. Men vi får inte glömma våra ungdommar som


måste få komma ut på arbetsmarknaden först och främst.. Tack för mig!

Skapa flashcards