Eva s   blogg

Alla inlägg under februari 2012

Av Eva - 6 februari 2012 22:30

    I morgon och två dagar till, slipper jag ut och frysa. Ska ta en riktig sovmorgon.


                                      Njuta av morgonen och bara ta dagen med gubben precis som den kommer;-)

                                  

                                      Har nu jobbat hegen och jobbar även denna helg som kommer. Nytt scema.


                                  Men sen  ser jag fram emot två lediga helger på raken.  


                                


                                       


                                Kanske nåt för vinterbadarna;-) 


                                  

Av Eva - 3 februari 2012 20:55

                                             Minus 15  köldrekord för denna vintern.


Det lockar inte alls att gå ut och sätta sig i  bil och åka iväg på

jobb. Inte det minsta faktiskt.  Brrr . Börjar 0730 i morgon. Tur man har motorvärmare.
 
 Trevlig helg , håll er varma och kör försiktigt om ni ska ut på vägarna.   
Av Eva - 2 februari 2012 22:02

  En kall kväll -15 grader . Så det är skönt vara inne i stugvärmen. I dag har det varit full fart. Tur man är ledig två dagar


In till stan med en vän som jag har känt i flera år, för att göra ett andra besök ,att prova nya bågar.


 En djungel av bågar. Men hitta till slut ett par som  efter mycket om och men,. Inte bråttom denna gång.


En tålmodig vän och ett jättebra biträde så det kunde inte bli bättre.


Och de var verkligen ärliga och talade om om jag inte passade i några av dem jag provade. Så nu är tanta nöjd.



För flera månader sen köpte jag färg för halva priset. Så i dag slog till och började måla vardagsrummet.


Äggskal heter färgen.Inge märkvärdigt , men ljust och fräsht blir det. Älskar att måla. Glömmer  tid och rum .


En snygg tapet blir det som fondvägg.     För att få mera space. Satte jag en  vinställ/ hylla på blocket.


Fem stycken har hört av sig. En kommer i morgon. kul.


       tapeten


.



Av Eva - 2 februari 2012 09:11

  Grattis kram till dig!

Av Eva - 1 februari 2012 08:12

   Är ni duktiga på få i er frukost?


                             Själv kan jag tycka när jag är ledig att det  är mysigt och gott,sitta lugnt och njuta av frukost.


                     Ägg, macka yougurt och kaffe  brukar det bli. Gröt i bland.

                                      . Värre är det när man ska till jobbet. En macka på stående fot. blir det oftast.


                               Brukar ta med mig smörgås och yougurt till jobbet .


                          Så när boende har kommit upp och ätit sin frukost.


                  Brukar vi ta i gen oss en stund 


               Lite mysigt och ha den stunden i hop.


                          .


                            .


                      Nåt som är gott är Hotel frukost. Inte ofta man får det.


                  Men de få gånger man har legat på hotel , har det varit en höjdpunkt med frukost..


                 1 februari i dag. Och dagarna har blivit ljusare. Känns himla skönt.


               Ha en fin dag och var rädda om er.

Skapa flashcards