Eva s   blogg

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2011

Dagarna springer i väg

Av Eva - 19 augusti 2011 00:06

  Har varit ledig två dagar. Och de bara svisha i väg.


                             Målade en köks vägg förra veckan. Dessa dagar har tiden


                              gått till justera och fixa lite  kring denna vägg.


                          Var ett helsike få denna vägg fin. Men nu är jag nöjd  


                         Gubben har forfarande ont i ryggen. Han fick tid nu till

                         magnetröntgen. Antagligen blir det operation.


                    Har hört att denna operation är inte hundra.

                   Hoppas  det inte blir värre än det är.


          Jobbar nu helg. Hade gärna varit hemma några dagar till.


      Ha en fin helg alla , och var rädda om er.  



                         

        (   Diskbråck betyder att disken, den stötdämpande skivan mellan ryggradens kotor, brustit. När disken buktar ut kan den trycka mot nervrötterna i ryggradskanalen vilket gör ont. Du kan känna en molande värk som ibland strålar ned i benet.      )        

                          

 
 
Gerd

Gerd

19 augusti 2011 08:10

Inte kul att ha ont och kanske behöva operera. Min gube har behandlingar, jaja...
Ibland blir man Dysterkvist. Men, välj glädje! Försöka!
Du är som min svägerska, hon målar, tapetserar, har idéer om allt inom heminredning.
Fint veckoslut till er! Kram

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Piedra

Piedra

19 augusti 2011 08:40

Aldrig kul om man behöver operera, men jag håller tummarna för att det ska bli bra för din man! Ja huga, vad dagarna springer iväg! Kram!

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Maria Ohlsson

Maria Ohlsson

19 augusti 2011 09:09

Så fint det blev!!! :)

Tråkigt att höra om maken :( Hoppas att det blir bra med operation! Jobbigt när det är så!

Önskar dig också en trevlig o skön helg även om du ska jobba! Hade gärna bytt med dig!
Kramixar i massor

http://mariaohlsson66.blogspot.com

 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

19 augusti 2011 11:22

Snart ska här målas möbler i vitt..De e kul att fina hemma. Ja du ont gör det att ha diskar ur le..Mamma har gjort en stelop som inte blev riktigt bra. Men visst hoppas vi att det ska gå fint. Ett helvete att ha värk ständigt..kram Bless

http://Blessings.rehab.bloggplatsen.se

 
Kaisa

Kaisa

19 augusti 2011 16:28

Jag har diskbråck i både nacke och rygg, dom vill inte operera för risken att det lyckas är mindre än att det skall lyckas för mig.... Hellre ont än att hamna i rullstol... En väninna opererade nacken för ett par år sedan och har svår värk idag... Kram ♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
optimist

optimist

19 augusti 2011 16:47

Jobbigt för din man. Detta med diskbråck gör ont. Jag pratade med min äldsta brors äldsta son idag som lider av detta. Han äter så mycket med tabletter för värken. Hoppas att din man får hjälp. Ha en bra helg fast du måste jobba. Kram.

http://optimist.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 januari 2013 15:37


   Hej alla !!   God fortsättning !                                      Var länge sen jag uppdatera mig här. Hoppas ni har det bra.                                    Nytt år och nya möjligheter. 2012 var ett speciellt år. Blev mormor ...

Av Eva - 3 juli 2012 08:45


   Vi hörs  

Av Eva - 20 juni 2012 22:41


  Önskar er alla en fin midsommar. Själv jbbar jag , men slutar två  på midsommarafton. Så jag får vara med och äta sill och jordgubbar med min bror och fru.   Tar en paus ett tag.Tittar in och ser hur ni har det då och då  Återkommer så små...

Av Eva - 20 juni 2012 07:37

Av Eva - 18 juni 2012 13:26


Helgen har åter bjudit på cruising. Här i våran by har det kommit en trevlig tradion. Alla fina bilar cruisar runt vårt lilla samhälle. Jättemysigt. Full aktivtet., med massor av folk  , snygga bilar och faktiskt en sol som lyste.   Nu är det f...

Ovido - Quiz & Flashcards