Eva s   blogg

Alla inlägg under oktober 2011

Av Eva - 31 oktober 2011 15:55



 Jag är inte alls förtjust i denna sed som vi har tagit från Usa.  Ser i affärerna  att detta har blivit så exbanderat.


Nää inget för mig. Ok med jul , påsk , pingst och midsommar , det är i alla fall våra seder.


Äntligen ledig dag i morgon. Så jäkla skönt. Ha det fint alla ,.kram

Av Eva - 28 oktober 2011 11:54

             Så vart det helg i gen,. En vecka går jättefort. Fredag kväll , lördag, söndag och måndag jobb.


        Känns i bland som man bor där.Och varannan helg är ingen höjdare 


        Men får vara glad man har ett jobb och tacksam att man orkar med det.


          


      Fick ju min weekend dos förra helgen  


      ´Snart ny helg som man får se fram emot.



           Ha det gott alla och hoppas solen lyser på er


       

Av Eva - 27 oktober 2011 11:43

      Ledig dag och känner att det är mycket som skulle behövas göras här.


                                            Men jag känner att jag fick lust att sy lite kuddar. Bara älskar dessa tyger.


                                           Så jag tar det andra en annan dag ,och trampar på min symaskin i stället.  


                                        Ha en fin dag . kram



   


Av Eva - 24 oktober 2011 09:03

  En underbar helg vart det. Färden styrde mot Göteborg. Fick åka X2000 så det gick undan.


Hotellet var jättemysigt .  Och det låg på avenyn.  Hotellfrukosten var bäst   Så mysigt strosa runt i denna fina stad.


Inga måsten och inga tider att passa.  Helt underbart.  Önska att fler fick uppleva detta.


 Jättemysiga pubar, restauranger och affärer.   På  lördag kvällen väntades också en översaskning. Carl- Einar  Häckner 


Jätteduktig trollkarl och komiker. Härligare än jag trodde. Så denna helg var helt underbar. Ny miljö ,nya upplevelser och ny Eva 


En timme försening vart det när vi skulle . hem. Heja Sj  . Men vi fick gratis fika som komesation. Tack för det.


  Tack min goa puss gubbe för allt  .     Kommer att bevara detta länge i mitt hjära.

                 

                            


    Ny vecka och nya tag. Ett kvällspass på G snart. Ha det gott alla. kram

Av Eva - 21 oktober 2011 07:40

   Nu flickor är det bara börja sticka . Kanske en värmande 


                                           julklapp till  gubben; 


                           I dag  väntas äventyret. Ska bli så  härligt få åka i väg-


                        Önskar alla en fin helg,.kram 

 
Av Eva - 20 oktober 2011 12:11

  Torsdag och en dag kvar till vi reser. Jäkligt spännande detta.


                                         Är det fler än mig som känner sig trötta. Helt slut. Sov i dag


                                     till 10 ,00.  Blir lite tokigt när man ska i väg och jobba .


                                 Måste vara mörkret som får en känna så här.


                         Mera frukt och grönt måste nog införskaffas här.


                     I dag skiner i alla fall solen. Ha en fin torsdag alla,. kram

Av Eva - 18 oktober 2011 20:34

Ledig dag och mycket regn. Men jag har mått bra ändå  Har varit så skönt att få vara


ledig. Sov till 09,30. Så skönt  Skulle ha städat i dag. Men jag tog hand om mig själv  i stället. Bara va och njöt av stillheten. Fick även trevligt främmande.


  Måste få tillbaka energi. Lite tufft på jobbet just nu.  Men hoppas det är snart övergående.


Men just nu ser jag fram emot en överaskning som gubben har fixat på fredag.


Enda jag vet är att vi ska åka tåg och sova på hotell. Men vet inte vart .Spännande  


Ha det gott denna tisdag kväll. kram   



Av Eva - 16 oktober 2011 16:35

     Var på kyrkogården i dag efter jobbet och hälsa på min älskade pappa. Fick så lust skriva och visa bild på hans älskade Kaldfarnes som ligger


på Senja , som är norges näst största ö.


Jag var sju år när vi flyttade till Sverige. Hann gå 14 dagar i norsk klass .


Kunde inte ett ord svenska när jag skulle börja i första klass här. Så det blev lekis

i stället. Sen gick det bättre att börja första klass. Svenskan infann snart sig ,och jag började en fin resa här i sverige med nya kamrater och nya upplevelser.
 

    

                                         

  Men det som är kul är att jag fortfarande har kontakt med mina bardoms vänner


 från N-norge.

                                      


                                   Huset har vi kvar som pappa var med och byggde.


                                    Pappa var fiskare. Men tyv gick fisket inte

                              

                               så bra. Så flytten gick till Hallstahammar.Pappa fick jobb på


                        Bulten. Men varje sommar åkte vi hem igen. Trots den långa resan


                     så åkte vi på en gång när hans semester började.  Fanns inga


                  hinder. Övernattning i övertårneå , så första dagen körde han 100 mil.


                 Sen fick mamma körkort så de kunde turas om att köra.


                Och det fortsatte de med i 50 år till, innan han dog.


                Han släppte aldrig sitt älskade N-norge. Tror han finns nu i sin lilla


               båt , tittar ut över havet och drar upp en fin torsk.

          Saknar varje dag, min fina och goa pappa. 


              160 mil är långt. Men när sommaren kommer igen, ska vi ta oss dit.



          Har  nu jobbat klart denna helg, Bara måndagen kvar.


      Känner att nu är jag lite trött.

   Ta hand om er. kram  


     







            


            


                   


                  


               


             


             


         


              

Ovido - Quiz & Flashcards