Eva s   blogg

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2011

äppelskörd

Av Eva - 20 augusti 2011 19:29

  I dag när jag slutat jobba , gick jag och gubben ut och tog reda på trancebalance äpplenrna . Så jag koka äppelmos och gubben gjorde två äppelkakor. En riktig mysig lördag med kok och bak. Har även satt en surbrödsdeg.

Lika bra att passa på när man är på G  

 
 
Gerd

Gerd

20 augusti 2011 20:08

Åh, då har ni gjort lite av det vi gjort!
Vi plockade vildäpplen och ska göra äpplemos i morgon!
Min pappa hade Transparanchblanch, måste vara samma som ni har, eller har jag fel. Fina äpplen iaf! Kram!

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Ingen bild

may-hanne

20 augusti 2011 20:12

GERD!Ja dessa äpplen är jättefina . och äppelmoset blev perfekt, likaså äppelkakorna . Lycka till med äppelmos koket i morgon. kram

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

21 augusti 2011 00:40

Oh så mysigt,, äpplen som man kan göra så mycket gott med.
Jag önskar att jag hade äppelträn o allt sånt där så jag bara kunde gå ut o plocka de jag vill ha.
Nattis nattis kram kram ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

may-hanne

21 augusti 2011 06:36

Anneli: Det finns massor som räcker till till dig med. kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 januari 2013 15:37


   Hej alla !!   God fortsättning !                                      Var länge sen jag uppdatera mig här. Hoppas ni har det bra.                                    Nytt år och nya möjligheter. 2012 var ett speciellt år. Blev mormor ...

Av Eva - 3 juli 2012 08:45


   Vi hörs  

Av Eva - 20 juni 2012 22:41


  Önskar er alla en fin midsommar. Själv jbbar jag , men slutar två  på midsommarafton. Så jag får vara med och äta sill och jordgubbar med min bror och fru.   Tar en paus ett tag.Tittar in och ser hur ni har det då och då  Återkommer så små...

Av Eva - 20 juni 2012 07:37

Av Eva - 18 juni 2012 13:26


Helgen har åter bjudit på cruising. Här i våran by har det kommit en trevlig tradion. Alla fina bilar cruisar runt vårt lilla samhälle. Jättemysigt. Full aktivtet., med massor av folk  , snygga bilar och faktiskt en sol som lyste.   Nu är det f...

Ovido - Quiz & Flashcards