Eva s   blogg

Direktlänk till inlägg 10 december 2011

nobel dagen

Av Eva - 10 december 2011 17:12

     I dag är det den där nobeldagen i gen. Undrar om de har kul på den festen ? Verkar lite stelt. Eller, det kan vara alldeles underbart, Får nog aldrig reda på det.


Har haft en mysig lördag på jobbet, . Lussebak och pepparkaks hus gjorde vi i dag.


När jag kom hem höll min gubbe på med middan , som bestod av hasselbacks potatis och fläskfile.


Mumsigt  som attan.  Varm glögg serverades innan.   gulle han.


I går var vi på Ikea och åt julbord. 99 kr om man var family medlem. Jättegott och prisvärd.


I morse och i kväll när jag åkte till/ hem jobbet var det förädiskt på vägarna . Så ta det lugnt om ni ska ut. 

                     ikeas goa julbord       gubbens goa mat.  

 
 
Kaisa

Kaisa

10 december 2011 18:47

Baka skall vi göra i morgon, jag är verkligen ingen bagare, började baka någon gång då och då för ett par år sedan..... Mysig kväll och kör försiktigt när du måste köra..... Kram ♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
Marit

Marit

10 december 2011 18:48

Och här var det omgjort. Snyggt!
Äh, jag tror att du har det roligare i din pub/lada och jag här hemma än dom som är med på Nobel banketten.

Vilken gullegubbe du har!

Önskar en en myselipys kväll!
♥ Kram ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
Simona

Simona

10 december 2011 22:18

Här hos mig måste man gå väldigt försiktigt utomhus. Det är HALT som tusan. Har nästan halkat omkull flera gånger. I morrn är det tredje advent så hoppas det blir en bra dag för dig å de dina. Kram

http://pagottochont.blogspot.com

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

10 december 2011 23:34

Hej vännen. Så tjusigfullt du har de här inne.
Vilken underbar man du har som har mat till dig när du kommer hem.
De har varit en bra dag, hoppas ni oxo har haft de..
Dröm sött puss o kram ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Piedra

Piedra

11 december 2011 10:26

Tror nog det är lite småtråkigt på nobelfesten, om man inte är van vid dessa stela arrangemang. Önskar dig en fin tredje advent! Vilken läcker "clock widget" du har lagt in! ☺ Kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 januari 2013 15:37


   Hej alla !!   God fortsättning !                                      Var länge sen jag uppdatera mig här. Hoppas ni har det bra.                                    Nytt år och nya möjligheter. 2012 var ett speciellt år. Blev mormor ...

Av Eva - 3 juli 2012 08:45


   Vi hörs  

Av Eva - 20 juni 2012 22:41


  Önskar er alla en fin midsommar. Själv jbbar jag , men slutar två  på midsommarafton. Så jag får vara med och äta sill och jordgubbar med min bror och fru.   Tar en paus ett tag.Tittar in och ser hur ni har det då och då  Återkommer så små...

Av Eva - 20 juni 2012 07:37

Av Eva - 18 juni 2012 13:26


Helgen har åter bjudit på cruising. Här i våran by har det kommit en trevlig tradion. Alla fina bilar cruisar runt vårt lilla samhälle. Jättemysigt. Full aktivtet., med massor av folk  , snygga bilar och faktiskt en sol som lyste.   Nu är det f...

Ovido - Quiz & Flashcards