Eva s   blogg

Alla inlägg den 20 december 2011

Av Eva - 20 december 2011 21:35

 I morgon onsdag ska vi ha julmat och julklappsbyte på jobbet. Lite mysigt avsluta detta år på det viset.


Snart har vi doppar dagen här. Ledig fredag , sen är det bara köra så det ryker i tre juledagar.


Slutar kl ett julafton , så jag får vara med fira julafton. med nära och kära, Ska vara hos dottern m fam,  


Julklapparna är nästan färdiga.   Ska ta mig tid slå in resten i morgon kväll..    just nu är jag så trött. 


              


  

Av Eva - 20 december 2011 19:50

 Är lycklig lottad som har dessa kryddor i mitt liv. Och jag tackar min lyckostjärna.


                     Men alla är inte lika lottade . 


                     Vem känner lycka på en kall bänk i vintertid , när alla dörrar är stängda.

                    Vem känner glädje , när man inte har mat för dagen.

                 Vem har energi  , när allt har rasat i ens tillvaro.

                Vem får  kärlek , när  ingen vän finns att älska.

             Vem orkar bry sig om sin hälsa , när den goda aptiten är borta..

           Vem kan i detta jobbiga ha humor.


    Denna fina keramiktavla fick jag av min dotter.  Säger så mycket om livets kryddor.


             

              



             

                      

       



 
Ovido - Quiz & Flashcards