Eva s   blogg

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2011

sura miner

Av Eva - 3 oktober 2011 18:29

              Har nu jobbat klart denna helg. Slutade ett idag.


                                           Innan jag åkte hem så slank jag in på coop och

                                               

                                         handla hem lite varor. Gott humör var jag på.


                                   Men när jag kom ut därifrån var jag ox tokig.


                             Jag har ofta undrat varifrån alla sura och elaka tanter kommer ifrån många gånger i livet och nu vet jag. De fick aldrig godkäntstämpeln i baken.


    Extra pris på en vara jag köpte godtog inte kassaapparaten. Påpeka det.


    Men denna sura tant som satt vid kassan ville inte lyssna. Sa åt henne gå och


 kolla upp det.


   Men nej, hon blev bara ännu surare. Sa åt mig med vass röst att såna varor


 är automatisk insatt i kassan? Men för fasen vräkte jag ur mig, det står ju


en stor lapp ovanför frysdisken att denna vara är nersatt. Men hon bara snörpte på


 munnen och svara mig inte. Nonshalera mig totalt. Arg och ledsen gick jag fort ut.


Men ångra mig nu. Jag skulle ha lämnat tillbaka varan. Men jag var så chockad


över denna människa med noll serviceinrikning att jag tänkte inte klart.


Men en sak vet jag nu. Jag  kommer inte handla där mer.,


   Ja det finns folk till allt. Tyv hamnar vissa fel här i livet.


  Nog med sura miner.I morgon ledig tisdag.


   Ha det bra alla i höstmörkret. kram




   

                                      

                                    


                           
















   
 
maria

maria

3 oktober 2011 19:59

Fy för sådan personal! Personal ska vara serviceinriktade. Kunden har alltid rätt heter det ju! Nåja, rätt eller fel, personal som är företagets ansikte utåt SKA vara trevliga. Dom får lägga undan personliga bekymmer när de arbetar! Där är kunden i centrum. Hade inte kunden funnits hade inte företaget funnits!
Så många gånger som jag har varit förbannad på vissa av vårat företags kunder o ansett att de har hur fel som helst... Ändå har man svarat trevligt och försökt lösa problemet med ett leende på läpparna!
Jag skulle också ha slutat handla där! Tur det finns fler affärer man kan handla i! Jag gillar inte heller Coop i Kungsbacka. Sura o tvära är alla i personalen som jag har stött på. Är ytterst sällan där! Handlar det mesta på ICA maxi o där är det trevlig personal!
Önskar dig en skön o trevlig kväll och du......Glöm inte Det Okända klockan 21.00
Pusselipuss på näsan

(är irriterad över att du inte kan kommentera på min blogg, alla andra tycks kunna det...vet inte vad jag ska göra, blogger har inte svarat ännu o det kanske de inte gör heller :( )

http://mariaohlsson66.blogspot.com

 
Piedra

Piedra

3 oktober 2011 20:17

Usch, vad trist! Det är väl ändå så att det är det pris som står vid varan som gäller, oavsett vad som står i kassan. Kan de inte slänga ut surtanten på lagret istället så kunderna slippa träffa henne? Kram!

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Marit

Marit

3 oktober 2011 20:18

Ha ha... vilken surkärring du har hittat bild på!

Jag skulle aldrig ha ge mig om jag vet att jag har rätt. Jag skulle ha tagit fighten ända till slutet :)
Det är lite synd att man slutar att gå till vissa ställer istf att tala om att man inte gillar deras attityd o.d Alla hamnar inte riktigt i sina rätt fack här i livet, he he....

Så skönt att du har ledigt i morgon (Det är därför du är i spelhålan nu ;) )

Ha det bäst och hoppas du tar alla pengarna från bordet!
Kramelixen på dig!

http://mammayth48.wordpress.com

 
Gerd

Gerd

3 oktober 2011 20:29

God kväll och usch nej och fy för surkärringar och surgubbar!
Coop borde väl veta bättre, men det känns som om dom behållit dom gamla trötta för länge. Som tur är har vi inget Coop i Lidköping.....
Fel kan alla göra, men att erkänna? Hrrm, vilken bra bild du hittade, fniss....
Kram /Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Kaisa

Kaisa

3 oktober 2011 22:09

Nu blev även jag rasande... Många gånger är inte reavarorna instämplade i kassan, vet inte hur många gånger jag fått säga till men då kollar dom såklart upp detta.... Grrr..... Kram ♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

3 oktober 2011 23:04

Men vilken kärring. Aldrig att jag hade accepterat hennes sätt att vara. Hon hade fått veta vad Jag tyckte o tänkte..
Nä stå på dig vännen o låt igen vara sån mot dig.
Dröm sött Puss I Pannan o kramen ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

4 oktober 2011 12:33

Ibland skulle man vilja stå på sig mer..Jädra kärring hahahaha..Gott att du kan gå vidare och lämna tanten åt sitt eget öde..Bless

http://bloggplatsen.seBlessingsrehab

 
Simona

Simona

4 oktober 2011 15:07

En å annan surtant eller surgubbe har man nog stött på i en kassa titt som tätt när man handlar :( å då blir man själv mera nedstämd än vad man redan kanske är. Får huvudvärk av sådana människor! Kram

http://pagottochont.blogspot.com

 
Ingen bild

Monika

10 oktober 2011 11:09

Ja jag säger då det, usch vad jag skulle ställt till en scen om jag varit på det humöret. Men jag handlar aldrig där så jag hoppas att jag slipper skämma ut ig. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 januari 2013 15:37


   Hej alla !!   God fortsättning !                                      Var länge sen jag uppdatera mig här. Hoppas ni har det bra.                                    Nytt år och nya möjligheter. 2012 var ett speciellt år. Blev mormor ...

Av Eva - 3 juli 2012 08:45


   Vi hörs  

Av Eva - 20 juni 2012 22:41


  Önskar er alla en fin midsommar. Själv jbbar jag , men slutar två  på midsommarafton. Så jag får vara med och äta sill och jordgubbar med min bror och fru.   Tar en paus ett tag.Tittar in och ser hur ni har det då och då  Återkommer så små...

Av Eva - 20 juni 2012 07:37

Av Eva - 18 juni 2012 13:26


Helgen har åter bjudit på cruising. Här i våran by har det kommit en trevlig tradion. Alla fina bilar cruisar runt vårt lilla samhälle. Jättemysigt. Full aktivtet., med massor av folk  , snygga bilar och faktiskt en sol som lyste.   Nu är det f...

Ovido - Quiz & Flashcards